Kuva Petteri Patolinna
Hyvinkään lentokenttä oli jälleen kesäkuun alussa suljettuna Rockfest –tapahtuman vuoksi kahden viikon ajan parhaaseen purjelentoaikaan. Lähdimme kauas pois heavy-rockin akustisista nautinnoista. Selänpään lentokentällä ( EFSE ) lensimme hyvissä keleissä kaiken kaikkiaan yli sata lentoa. Kouvolan Seudun Ilmailuyhdistys ( KILY ) ja Selänpään paikalliset purjelento-alkuasukkaat huolehtivat vieraista hyvin ja saimme nauttia ilmailusta parhaimmillaan.
Kuva Petteri Patolinna
Koneet siirrettiin Hyvinkäältä pois toukokuun lopulla.
Håkan Sandberg hinasi Dimonalla 2-paikkaiset ( ASK-21 ja Janus ) Selänpäähän sadekuuroja väistellen.
Kuva Petteri Patolinna
1-paikkaiset koneet kuljetettiin perävaunuilla Selänpäähän.
Kuvassa koneiden kasaustalkoot
Kuva Petteri Patolinna
Jukka Huvilinnan PIK-20  -  pyrstö ylös, laskuteline ulos !
Kuva Petteri Patolinna
Koneet vinttausvuoroja jonottamassa kiitotien 30 päässä
Kuva Petteri Patolinna
Julius Sten ja LS-7
Kuva Petteri Patolinna
Kim Toppari ja DG-600
Kuva Petteri Patolinna
Nostossa järvimaisemien yläpuolella
Kuva Petteri Patolinna
Janne Huvilinna ja PIK-20 D
Kuva Petteri Patolinna
Kesäkuun ensimmäisen viikon aikana lentokentän ympäristössä taisteltiin. Sotaharjoituksen vuoksi Pahkajärven ilmatila oli varattu UAV -toiminnalle. Päivittäin saimme kuitenkin sovittua D 112 B –alueen vapaaksi purjelentoa varten. Ainoastaan tiistaina meidät maadoitettiin. Mutta se ei estänyt ”purjelentoa”  -  kuvassa Risto Jokinen ja Esko Olkinuora seuraavat nuorisojengin intensiivistä treenaamista KILY:n huoltohallissa.
Kuva Petteri Patolinna
Tietokilpailukysymys : Mikä konetyyppi ? Vihje : mopu
Kuva Petteri Patolinna
Saunan jälkeen iltapalalla  -  Tapio Kuittinen, Julius ja Toivo
Kuva Petteri Patolinna
EFSE, kiitotien asfaltointi
Kuva Petteri Patolinna
Osmo Heikkilä ja Nikke
Kuva Petteri Patolinna
Nuutti Luukkonen keskittyy lentoa varten.
Kuva Petteri Patolinna
Lennonopettajaa ( Petteri Patolinna ) väsyttää
Kuva Petteri Patolinna
KILYn K-7 ”Seiska”
Kuva Petteri Patolinna
Astir Kaakkois-Suomen järvimaisemien yllä
Kuva Petteri Patolinna
Osmo vinttaa
Kuva Petteri Patolinna
Seppo Valliovuo herkuttelee 3 metrin nostossa
Kuva Petteri Patolinna
Seppo Kaukiainen lähdössä lentämään LS-8:lla
Kuva Petteri Patolinna
Pilviraja 2000 m
Kuva Petteri Patolinna
Draken -lampi
Kuva Petteri Patolinna
Riippumatto – telttakatos - ei sentään ihan toivotonta
Kuva Petteri Patolinna
Toivo Wiikarilla on tähtäimessä 5 tunnin aikalento
Kuva Petteri Patolinna
Vieraita Brasiliasta asti
Kuva Petteri Patolinna
Raimo Ruokanen ASK-21:n ohjaamossa
Kuva Petteri Patolinna
DG-600 tulossa laskuun
Kuva Petteri Patolinna
After flight  -  Nuutti ja Kim analysoivat träkki-dataa
Kuva Petteri Patolinna
Finaalissa radalle 12
Kuva Petteri Patolinna
Toivo lähti iltapäivällä klo 16 aikaan istumaan 5–tuntista. Klo 20.44 ja vielä pitäisi varttitunti pinnistellä.
Kuva Petteri Patolinna
Pilatuksella vierailtiin Utin, Kymin, Lappeenrannan ja Immolan kentillä
Kuvassa Jukka Huvilinna
Kuva Petteri Patolinna
Takaisin Hyvinkäälle piti haikein mielin palata. Koneiden purkutalkoot  -  Iiro Valliovuo tarkistaa, että kukaan ei ole jäänyt putkeen.